اخبار پلیس+10

اخبار پلیس+10
ثبت نام کارت هوشمند ملی و شناسنامه,تعویض و صدور گذرنامه,گواهینامه رانندگی,کارت پایان خدمت سربازی,کارت معافیت از سربازی,پیگیری مرسولات پلیس+10
آخرین نظرات

کدملی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت وفات و گرفتن گواهی فوت

شماره ثبت وفات,اداره ثبت وفات,ثبت احوال وفات,سازمان ثبت احوال کشور ثبت وفات,

مدارک مورد نیاز جهت ثبت وفات          
1- شناسنامه متوفی و کارت شناسایی ملی( در صورت صدور کارت ) .
2- گواهی پزشک یا بیمارستان یا مسئولین گورستان یا معرفی و حضور دو نفر گواه با ارائه مدرک شناسایی در اداره ثبت احوال مورد مراجعه .
ثبت احوال مورد مراجعه.

ماده 22 قانون ثیت احوال کشور
وفات هر کس اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و نیز وفات ایرانیان در  خارج از کشور  
به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام میشود  
 
 هر یک از اشخاص زیر می توانند به اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام نمایند         
1- نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده است با ارائه مدرک شناسائی .

2- مأموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است .

3- متصدیان گورستانها .

4- مقامات قضایی و نظامی .

5- گروههای امدادی .
 
صدور خلاصه رونوشت وفات( گواهی فوت):          
 
1- گواهی فوت به هر شخصی و به هر تعدادی که درخواست نماید تسلیم خواهد شد.
2- برابر گواهی فوت وجهی طبق تعرفه جاری اخذ می شود.

3- هزینه صدور گواهی فوت ده هزار ریال می باشد.
 

نحوه مراجعه و ثبت وفات و صدورگواهی فوت:
 - جهت ثبت وفات و اخذ گواهی فوت کلیه ادارات ثبت احوال سراسر کشور آمادگی دارند در ساعات و ایام اداری پاسخگوی مراجعین محترم باشند و در صورت تکمیل بودن مدارک لازم نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت در همان روز اقدام خواهد شد .

- در صورت عدم تحویل شناسنامه متوفی ارائه مدارکی که هویت وی را مشخص نماید الزامی است که در این صورت پس از طی مراحل اداری نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت اقدام خواهد شد .
 
 
توصیه های ضروری:

1- اصلح است که واقعه وفات در ظرف مهلت مقرر ( 10 روز ) به اداره ثبت احوال اعلام گردد .

2- صدور گواهی فوت در مراحل بعدی مستلزم ارائه شناسنامه متوفی یا اعلام شماره و تاریخ ثبت وفات می باشد .

3- صدور گواهی فوت مستلزم ثبت وفات است ، با توجه به اهمیت موضوع لازم است قبل از امضاء سند مربوطه از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل نمایید .

4- بهنگام دریافت گواهی فوت از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل نمایید .

5- پس از وفات ، گواهی فوت جایگزین شناسنامه متوفی می باشد که بنابه ضرورت و نیاز این گواهی ارائه خواهد شد .
 
 
تعاریف و مفاهیم :

1- سند وفات
سند وفات سندی رسمی است که وفات هر فرد در آن ثبت و بر اساس آن گواهی فوت صادر می گردد  

2- گواهی فوت  
گواهی فوت که همان خلاصه رونوشت وفات می باشد بر اساس مندرجات سند فوت تنظیم و تسلیم میگردد  

نظرات  (۱)

با سلام و خسته نباشید!
من یک سوال داشتم.من برای انحصار وراثت مادر بزرگم که 6 سال پیش فوت کرده دنبال کارهای اداری آن افتادم.وراث وقت نکرده و به من وکالت دادند بیفتم دنبال این کار.حالا اداره مالیات گفته که برای اثبات محل وفات باید آن برگ سبز یا گواهی فوت پزشک را بیاورم.حالا 6 سال است که از وفات مادربزرگم میگذرد و گواهی فوت پزشک متوفی را نداریم و برای انحصار وراثت به مشکل خوردیم.من آن گواهی فوت پزشک را باید از کجا گیر بیاورم؟
در ثانی 6 سال پیش مادربزرگم پیش خاله ام زندگی میکرد و اداره مالیات گفته یک فیش برقی آبی یا کپی سند محل زندگی متوفی را باید بیاورم. که 5 سال پیش بعد از فوت مادربزرگم خاله ام اثاث کشی کرده و محل زندگی اش را عوض کرده و هیچ فیش برق یا کپی سندی چیزی از محل سابق زندگیش در دسترس نیست.
من به یک مشکل بزرگ خوردم و خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید.
با تشکر
پاسخ:
دوستان لطفا پیامهارو در حد یک و نهایتا دوخط بدون لینک به منبع بنویسید جهت راحتی مطاله و شلوغ نشدن صفحه ..